Problem med internet

Category: , , By Ekke
Idag fungerade inte internet när jag skulle sätta mig vid datorn, och det kan ju vara nog så irriterande. Antagligen så beror det på dagens väder eller något annat men just nu i skrivande stund så regnar det rätt mycket ute. Men jag gjorde det smarta före det osmarta och började skriva ner allt i anteckningar så att jag sedan bara kan kopiera och klistra in på bloggen.

Usch nu vill jag verkligen veta vad som har hänt i världen, tänk om jag har missat världens händelse bara för att jag inte kan komma in på internet. Visst känns datorn nästan värdelös när man inte har internet kopplat till den? När min mor började sitta vid datorn för några år sedan så trodde hon att datorn inte fungerade om internet inte fungerade, och hon brukar fortfarande blanda ihop begreppen då hon ringer till mig för att be om hjälp. Det är mer än ofta att datorn har gått sönder när det egentligen är så att hon inte kommer in på Passagen etc. Men jag visste vad jag gav mig in på när jag tjatade till mig bredband när det nästan precis var nytt. Min mammas villkor var att jag skulle betala en liten del utav räkningen och sen skulle jag lära henne hur man använde datorn.

Nu en hel del år efteråt så känns det bra att jag fixade internet hemma hos min mamma, hon har fortfarande kvar internet efter att jag har flyttat och jag tror att hon nu har förstått att internet är framtiden och att nästan allt redan finns på internet, ta bara t.ex. melodikrysset för nu slipper hon posta sitt svar med frimärke och allt, nu kan hon skicka helt gratis över internet istället. Sen har hon tagit ett steg framåt och fixat internetbank och även möjlighet att betala sina räkningar över internet vilket är väldigt praktiskt.

Nej nog talat om min mor och om internet, jag kanske borde göra det jag skulle göra när jag gick upp... fixa tvätt-tid till torsdag eftermiddag eller söndag, med andra ord pest eller kolera

Ha det gött sålänge!

P.S
Det blev kolera, och nu när jag har valt det så tänkte jag att jag lika gärna kunde börja kolla på en film nu när internet har dött och allt. Det fick bli en klassiker: "En Djävul Till Granne" med Tom Hanks. Vi hörs tills vi hörs

 

0 comments so far.

Something to say?