Några timmar senare

Category: , , , , , By Ekke
Nu sitter jag här några timmar senare, och fortfarande fungerar inte internet här. Fick ett sms utav Magnus som klagade på att jag var en sjusovare men sanningen var ju helt enkelt att jag inte kunde komma in för att snacka med honom, så han fick allt veta att jag vaknade runt 6:30 för att sedan bara upptäcka att Comhem krånglar.

Men trots allt så har jag i och med det fått tid över till att kolla på en film som jag skrev om i förra inlägget. Helt klart en klassiker med några småfel här och där, synd bara att jag inte kunde kolla upp alla fel på imdb.com men det får jag väl göra lite senare när allt är som det skall vara igen.

Just nu så lyssnar jag på The Hives album "Tyrannosaurus Hives" och försöker komma på något att göra. Men vad är väl en dag på slottet, det kanske finns något roligt på TV som omväxling? Hahaha, ja det trodde jag ja... TV'n är också död så det var ju bara att glömma. Får helt enkelt ringa upp Magnus och be honom kolla upp Aftonbladet eller något liknande för att se om Comhem har problem.

Några minuter senare: Ringde upp Magnus som bara skrattade åt mig, han kollade både på Aftonbladet och på Comhems hemsida men det stod inget om någon driftstörning eller liknande så då bestämde jag mig för att gå hem till mig och testa om TV'n fungerade där. När jag kommer ut så står det en svart Toyota parkerad utanför med el-tekniska verktyg i sig. Det är helt enkelt så att det är i huset som problemet är och de håller på att åtgärda problemet i skrivande stund. Lagom irriterande dock och man känner sig rätt handikappad lustigt nog. Som jag sa till Magnus så kvittar det var man än gör på datorn så är det inte roligt om man inte har ett fungerande internet. Kolla bara på mig, jag sitter och skriver blogginlägg i anteckningar och väntar på bättre tider, TV'n står på i bakgrunden med myrornas krig.

Ytterligare några minuter senare: Snart går jag nog ner till den där svarta Toyotan och frågar vad fasen det är frågan om egentligen och när problemet förväntas vara fixat. Samtidigt ljudar fortfarande The Hives men jag börjar bli trött på även det. Man kanske skulle ta och installera något gammalt spel bara för att ta reda på vad som var så roligt med det spelet när man var mindre. Bland annat så ser jag i min samling att jag har "Mall Maniacs" som jag tror att ICA och Mc Donalds gav ut tillsammans för ett herrans massa år sedan. Spelet gick helt enkelt ut på att man skulle leta varor i en affär "Häng med till Mall Maniacs fantastiska värld! Greppa en vagn och kasta dig in i ett fartfyllt äventyr för hela familjen. Bered dig på en shoppingrunda du aldrig sett maken till!". Just det spelet minns jag att jag verkligen gillade när jag var yngre, men jag antar att jag har växt till mig en aning sedan sist jag kastade in mig i ett fartfyllt äventyr i en mataffär.

Nej jag väntar nog hellre på att skiten ska fungera igen helt enkelt, det brukar nämligen vara problem att avinstallera gamla spel... ibland försvinner inte alla filer och det är jobbigt att radera för hand. Nej nu ska jag helt enkelt vänta ut "stormen" och koppla av en stund.

Vi hörs när vi hörs!

 

1 comment so far.

  1. Anonym 4 september 2008 kl. 07:47
    Shit va jobbigt, hoppas det löser sig ;)

Something to say?