It's a day spa you fuck!

Category: , , By Ekke
Såg nyss klart "Final Call" (Cellular) på SVT, och måste erkänna att även fast den innehöll en hel del fel som var rätt lätta att hitta + att det var reklam lite här och var. Jag antar att Nokia och Coca-Cola betalade en hel del för att få visa upp sina märken i filmen.

Själva anledningen till att jag inte bytte kanal var att självaste Jason Statham var med i filmen. En person som jag verkligen gillar utav någon anledning. Tar tillfället i akt att tipsa om "Crank" med just Jason. Alltid lika tuff och hård helt enkelt.

I just Final Call så spelar han en man som kidnappar en kvinna för att få tag på dennas man. Då kvinnan råkar få tag på en för henne helt okänd man som till en början inte tror på henne så börjar filmen.

Problemet med SVT är att sitter man där framför teven halvt pissnödig så får man helt enkelt hålla sig tills filmen är slut innan man får släppa på trycket. Ibland är det faktiskt bra med reklam även fast de flesta säger fy och blä åt saken. Tänk dig själv om du bara MÅSTE se hela "Borta med vinden" på SVT och precis smällt i dig fem glas vatten, det är inget vinnande koncept direkt.

Dock får det ju självklart inte gå i överstyr som det ofta gör på TV3 TV4 Kanal5 och 6an och även 9an har jag märkt. 4an är nog ändå dock värst, när de först visar reklam, sedan nyheterna, vädret och sedan reklam igen. Det är mer än ofta att man helt har glömt bort vad man kollade på från början. Men som sagt, fem glas vatten... kanske SVT borde införa "Pissepaus" i mitten utav filmen? Det skulle nog uppskattas utav alla inkontinenta tittare där ute.

Måste bara ta med TV3s reklamfiasko under Hockeyn förra året, kommer dock ej ihåg om det var VM eller elitserien jag irriterade mig över men jag minns dock att man ibland kunde missa mål bara för att TV3 hade valt att visa reklam så fort som de blåste av för tekning. Nog så irriterande när man kom tillbaks efter reklamen och de skrek "OJ OJ OJ VILKET MÅL!!", så fick man vänta på reprisen.

Nej jag hoppas verkligen att det inte blir så igen i år, då kommer jag nog faktiskt välja att avstå hockeyn.

Tack för mig och vi hörs när vi hörs!
 

0 comments so far.

Something to say?