Igår och idag

Category: , By Ekke
Igår fick jag ett telefonsamtal ifrån en som var intresserad av min lägenhet. Hon pratade på och sade att det var hennes son som egentligen skulle ha lägenheten men han var på jobbet så hon ringde i hans ställe.
Sedan förklarade hon att sonen bodde i samma trappuppgång som mig, och då förstod jag vem det var. En gammal klasskamrat till mig från mellanstadiet som hade missat totalt att jag bodde i samma trapp som honom.

Hon frågade om de kunde komma och kolla på lägenheten igår eftermiddag, men jag svarade då helt enkelt nej. Jag hade nämligen några dagar innan rivit ut allt jag hade på golvet för att sortera. Men jag sa helt enkelt att jag skulle ringa dagen efter för att meddela när de kunde komma.

Fort stack jag hem och började städa, slängde nog runt 5 kassar med skräp tills Emma kom och hjälpte mig. På vägen hem från sopstationen så mötte jag min gamla klasskamrat som var på glatt humör och skrattade lite åt att han inte hade förstått att han i några månader hade bott granne med mig. Vi sade hej, och sedan fortsatte jag med att diska, vilket inte blev klart då jag fick ont i ryggen.

Dagen efter, alltså idag gick jag tillbaks till lägenheten för att fortsätta städningen som gick riktigt bra faktiskt, jag blev klar med nästan allt. Jag och Emma hann med att sortera några köksredskap.

Ivarjefall så kom klasskompisen över idag och kollade på lägenheten. Han var väl inte för glad i lägenheten men han sade ändå att han lika gärna kunde ta den.

Nej nu skall jag dricka lite Pepsi och kolla på Idol.

Vi hörs när vi hörs

 

0 comments so far.

Something to say?