50-öringar

Category: , By Ekke
Många utav er tycker att 50-öringarna är helt onödiga och jag kan hålla med om vissa argument, men jag antar att jag är lite konservatist just när det gäller 50-öringarna då jag faktiskt samlar på dem utav någon lustig anledning. Mer som ett skämt började jag samla på 50-öringar då de tog bort de silverfärgade 50-öringarna (2005-12-31). Överallt skrek affärerna efter 50-öringar då det blev en enorm brist på dessa.

Själv satt jag hemma med över 100 stycken 50-öringar just då. Idag så räknade Emma hur många jag hade och kom fram till 783 (391.50 kr). Många har jag fått utav vänner och släkt, men många har även kommit till mig genom köp.

Jag har inte betalat med en enda 50-öring sedan jag började samla, dock har jag planer på att någon gång i framtiden köpa något riktigt dyrt med alla mynt. Playstation 4 kanske när det kommer ut?


I en gul plåtburk ligger alla mina 50-öringar


Fint uppradade och räknade
 

0 comments so far.

Something to say?