Antivirus XP 2008

Category: , , , By Ekke


Igår kväll så ändrades bakgrunden på skrivbordet helt plötsligt till en fejkad virus varning. Och självklart så dök det upp ett litet fönster som sa att jag var tvungen att installera ett program för att jag hade fått virus. "Antivirus XP 2008" hette viruset som drabbade mig, men det finns en hel del olika versioner och namn så var försiktiga med sådant.

Har varit med om det här förut och förstod att det var "antivirus-programmet" som hade installerat viruset från början. Så jag körde igång en virus sökning med AVG Antivirus. AVG hittade en hel del filer och raderade dem. Dock dök det upp igen när jag starta om datorn.

Jag valde då att köra om virusprogrammet och även köra en spywaressökning med Ad-Aware och självklart hittade jag även där en hel filer, men inget ovanligt. Jag försökte då gå in på Lavasofts hemsida men den hade blivit blockerad av viruset. Märkte då att ett antal andra hemsidor även de hade blivit blockade, och internet hastigheten gick ner i botten.

Till slut så fick jag höra om andra med samma problem, och de löste det genom ett program som heter Malwarebytes Anti-Malware. Det fungerade faktiskt väldigt bra, så om ni har samma problem som mig så rekommenderar jag Malwarebytes. Viktigt är att ni tar en fullständig genomsökning och sedan låter datorn starta om. Jag hoppas att du som behöver hjälp hittar det här inlägget, och har du problem med att komma in på hemsidorna så gå in på en annan dator som inte är infekterad och ladda hem programmen därifrån för att sedan föra över till den infekterade datorn.

Tack så mycket för mig, och ha en fortsatt regnig dag mina vänner

 

0 comments so far.

Something to say?