Telefonsamtal och fika

Category: , , By Ekke
Vaknade imorse av ett telefonsamtal från min nya handledare. Tydligen hade hon stött på förhinder och kunde inte ha mötet 10:00 (vilken förvåning). Istället skulle hon ringa på eftermiddagen för att sätta upp en ny tid.

Efter att ha tagit det lugnt ett tag så ringde farsan som frågade om jag ville käka frukost/fika på en kafé vilket jag var upp för. Väl där pratade vi om Uppdrag Granskning som gick igår, och även om James Randi. Sedan åkte vi hem till honom där jag fick en burk med tomatmarmelad. Efter att ha visat några videor på youtube för honom åkte jag hem.

Väl hemma ringde jag Magnus och frågade om han ville spela lite Battlefield 2 vilket han inte kunde bara för att han var på stan. Han skulle dock höra av sig lite senare, så helt omöjligt är det inte. Efter en stund ringde mobilen igen och det var ett skyddat nummer så jag visste vad det handlade om. Någon annan tant sade att min handledare kunde inte prata med mig men skulle ringa mig tidigt imorgon igen.

Nu sitter jag här och tänker att det är fan just min tur det här. Förövrigt skall tydligen jag räkna ut hur många liter vatten per dag jag använder. Jag håller mig därför extra mycket innan jag går på toa. Tydligen så förbrukar man sex liter vatten vid varje toalettspolning. Här är en liten uträkning:

700.000 liter vatten kostar runt 10.000 kr (Såg någon sådan uppgift på internet igår som jag tyvärr inte hittar just nu i skrivande stund)

10000 / 700000 = 0.01428571 = Priset för 1 liter vatten (≈1.5 öre)
0.01428571 * 6 = 0.08571426 = Priset för en toalettspolning (≈8.5 öre)

Låt oss nu säga att vi går på toa sex gånger per dag

0.08571426 * 6 = 0.51428556 = Priset för en hel dags toalettspolning (≈50 öre)
0.51428556 * 365 = 187.714229 = Priset för ett helt års toalettspolning (≈187.50 kr)

Tänk på det nästa gång du sitter och skiter


Och om det finns någon där ute som känner sig extra snäll och vill finansiera mina toalettbesök idag så kan den personen klicka på lite reklam här på bloggen. Det kostar inget dock tvingar jag er inte till det.

Tack och hej, och vi hörs när vi hörs
 

1 comment so far.

  1. Anonym 2 oktober 2008 kl. 15:57
    Alltså kan man spara lite pengar åt sig själv om man går på toa på jobbet...

Something to say?